onsdag 7 september 2011

Noll självinsikt - helt i min smak

...ja Idol 2011 är i full fart igen. Jag är ganska mätt på dessa musik/talang-tävlingar. Det finns typ 33 stycken för många och det har gått inflation i dom. "Ring och bestäm vem som ska bli Sveriges nästa plåga". Nja, det räcker med dårar bland oss nu. Absolut har alla dessa musik/talang-tävlingar producerat bra artister men...

Det bästa med Idol är dom första avsnitten, audition-avsnitten. Dom slår det mesta inom TV-humor. Det är helt i min smak när människor som fullkomligt saknar självinsikt eller dom vet nog inte änns vad ordet självinsikt betyder ställer sig och drar av den ena låten efter den andra. Kanske ska man hylla människor som vågar men det är just detta jag menar med inflationen, alla tror att dom kan bli en idol. Jag vet att jag inte kan bli en idol och jag lever med det och är fullständigt nöjd med att jag inte begåvats med en sångröst. Tycker den nya jurymedlemmen Alexander "kortbyxan" Bard är förlösande när han dräper sina helt ärliga och många gånger rättfärdiga kommentarer till dessa icke-"idoler". 

Men, redan nu har Sverige fått en ny idol trots att slutaudition inte änns har börjat. Oleg Nejlik från Ryssland gjorde bejublad entre i sina träningsbyxor och sin något förvirrade uppsyn. Varsågod att njuta Sveriges nya hitlåt Elektropop




//Theres


Ps. Elektropop finns redan som remixversion på YouTube. Kommer rocka på samtliga dansgolv i höst, jag lovar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar