måndag 26 september 2011

Det vita knarket

Idag skulle jag tina en kycklingfilé som skulle strimlas och bli till grillspett (perfekt lchf-mat och lätt som en plätt att göra). Hur som haver, jag läser på baksidan av förpackningen, mest för att läsa vilka recept dom presenterar när blicken glider neråt och jag läser innehållsförteckningen. Kyckling (87%), vatten och socker. Men snälla någon (i detta fall Kronfågeln) varför pumpa in knark i kycklingfilé?! 


Sen jag börjat med lchf har jag blivit mer medveten och framför allt mer uppmärksam på vilken typ av mat som jag stoppar i mig och vad maten faktiskt innehåller. Att kycklingfilé som man köper fryst inte är kycklingfilé till 100% var jag medveten, absolut. Men att det var socker i kyckling - nej det hade jag faktiskt ingen koll på. För mig som har blivit av med ett sockerberoende och som mår hur bra som helst nu när socker mer eller mindre inte finns i min kost blir så jäkla trött när jag inser att det vita knarket, det finns precis över allt! 


//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar