lördag 22 oktober 2011

Halv åtta hos mig

Nu är kvällens middag intagen. Riktigt gott och busenkelt att laga till. Eftersom en del av er läsare önskar recept och tips på god lchf-mat så delar jag med mig av kvällens middagstips. 


Du behöver: 
Kycklingfilé (jag delar en filé på längden så jag får två stycken tunnare filér. En tunn filé räcker för mig att bli mätt på)
Svamp (jag använde pappa-plockade trattkantareller)
Grädde
Creme fraiche
Smör till stekningen
Kryddor (jag använde: salt, peppar, paprika och chilipulver)


Gör så här: 
Sätt ungen på 200 grader. Lägg kycklingefilén i en ungssäkerform och droppa olivolja över. Krydda med valfria kryddor på båda sidorna. Sätt in kycklingen i ungen. 
Steg svampen i rikligt med smör. Se till att vätskan kokar bort. Krydda med salt och peppar. Rör ner  creme fraiche och grädde (jag använder inga mått utan går på känsla). Låt puttra i några minuter. Smaka av. Tänk på att du använder riktigt smör och det feta alternativet av både creme fraiche och grädde. Servera med en tomat och löksallad till. 


Smaklig måltid!


//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar