måndag 3 oktober 2011

Jag lagar mat och mår bra

Eftersom många är nyfikna och frågorna haglar (haglar var kanske att ta i) så tänkte jag ge mina svar här på bloggen också. Känner mig nästan som en av dom stora bloggarna nu, frågestund på bloggen - typ. 

Bakgrund: Sen 1 maj 2011 har jag ätit enligt lchf (low carb high fat). Jag äter alltså minimalt med kolhydrater och socker men äter desto mer av (naturligt)fett och protein. 

Resultat och mål: Jag har gått från storlek 44 till 38/36 och är drygt 10 kilo lättare numera. Kroppen har format om sig och där jag förr var lite mjuk är jag nu mer lite hårdare så att säga. Min träning ser ut som förut med 3-4 pass i veckan med blandad träning. Målet är att innan 16/12 ha tappat ytterligare 4-5 kilo.

Framtiden: Jag mår hur bra som helst av min nya livsstil och kommer inte gå tillbaka till livsmedelsverkets rekommendationer men light-produkter och minismör på fullkornsbröd. Aldrig i livet! Dock får man fuska då och då så tappa inte hakan om jag någon gång stoppar ett eller åtta chips i munnen.

Mat: Givetvis blir det mer matlagning här hemma jämfört med innan 1 maj men det är faktiskt skoj att testa nya recept och össa på med smör och grädde. Det går definitivt att äta god mat med lchf! Bilderna visar tre exempel på god lchf-mat.
pannkakor
köttbullar med färsk basilika

äppelmazariner



//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar