torsdag 13 oktober 2011

Jag vann!

Igår när jag kom hem låg det ett stort vit kuvert på hallgolvet. Jag kände inte igen handstilen som skrivit min adress på kuvertet. Kunde det vara min moster? Nej, det var inte riktigt hennes skrivstil heller. Jag funderade medan jag hängde av mig mina ytterkläder. Man kan ju tycka att jag borde släppt allt och bara kastat mig över kuvertet men nej, jag är en sådan människa som vill dra ut på spänningen en stund. Självplågeri säger en del - självdisciplin säger jag. När jag väl öppnade kuvertet så fann jag en bok, Martina Haags senaste roman och då kom jag på det. Jag hade vunnit tävlingen! 


För flera veckor sedan tittade jag med ett öga på Adam live på TV3 där Martina Haag var gäst. Hon signerade sin nya bok som hon sedan lottade ut på TV3:s hemsida. Jag surfade in och fyllde i tävlingsformuläret. Att jag skulle vinna, aldrig men det tog 2 minuter att fylla i so, what the heck och resten är som vi säger, historia...


En del har tur i kärlek och andra i spel. Jag har aldrig vunnit något tidigare. På riktigt nej, 10 kr på en tia-lott minns jag men annars, nej aldrig. Så vad jag har tur i, det vet i sjutton men igår, då hade jag i alla fall tur i spel!


//Theres

1 kommentar:

  1. grattis till vinsten, boken är ju dessutom helt underbar! utan att säga för mycket om du inte läst klart så höll jag på att skratta ihjäl mig i renscenen :o)
    kram emma

    SvaraRadera