måndag 12 december 2011

Jag är lyckligt lottad

Jag klagar ibland på att jag har för mycket på mitt schema samtidigt som det är jag som person, att ha många bollar i luften samtidigt. Jag älskar det ju faktiskt. Veckan som gått har varit hektisk. Inte nog med att Camilla och jag är klara med vårt examensarbete (tre veckor före utsatt tid!) så är det en massa annat skoj som också har hänt.


Förra lördagen var jag hembjuden till mina goa vänner Helene och Klas på glöggfest. Dom ordnade ett knytkalas och det blev som alltid när dom fixar, en kanonkväll tillsammans med massor av härliga människor!


I måndags var jag tillsammans med kollegorna Annelie och Pierre hembjudna till Mats på klassiskt vininferno och rådjursmiddag. En mycket trevlig kväll som bjöd på många skratt och en hel del vin också!


I tisdagskväll hade jag Skype-dejt med min BFF, Jennifer. Vi var båda två rejält uppspelta när vi planerade det sista inför resan till Mexico och dessutom, nästa gång vi pratar så är det öga mot öga. Längtar!


I onsdags var det dags för mig att bjuda hem mina härliga gymnasiekompisar, Emma, Marlene och Marie på adventsfika med glögg. Dom fick agera testpanel på julbaket alá lchf. Dom ville ha recepten så jag tolkar det som ett godkänt i alla fall. Kul!


I torsdags hade jag finaste Hanna, Mira och lilla Astrid hemma på middag. Då vi inte hade träffas på länge blev det en uppdatering om jobb, småbarnslivet, skola och en massa annat. Mysig!


I fredags tog jag min väska och åkte till huset vid havet, till mamma. Efter ett besök på bildprovningen blev det god mat framför brasan och självklart På spåret. Att bli bortskämd av mamma är helt klart bland det bästa jag vet!


I lördags blev det myskväll med mina goa vännerna Ann-Malin och Even. Att jag dessutom fick mysa med lilla Rasmus tre veckor gammal blev som marshmallows på grädden på chokladen!


I går stormades min lägenhet av fantastiska människor igen. Idrottsgänget (fem glada skitar som jag läste tillsammans med på idrottshögskolan) kom med famnen full av julbak, godis, pepparkakor och glögg. Tredje advent var det med råge och dessutom blev det lite födelsedagsfirande för Malin, Ida och Maria som alla har fyllt år. Helfestligt blev det!


Jag inser att jag är lyckligt lottad som har alla dessa människor i mitt liv. Och till er som jag inte hinner träffa innan jag åker vill jag bara säga; jag tycker så mycket om er allihop!


//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar