tisdag 17 april 2012

Jättegott mandelbröd

I söndags efter jobbet slängde jag bokstavligt talat ihop ett lchf-bröd samtidigt som jag tog en dusch och följde den fjärde hockeyfinalen mellan SAIK - Brynäs. Du kan kalla mig förken "Effektiv". 
Receptet är det godaste mjuka bröd jag bakat och testat under mitt, snart ett år som lchf:are. Dessutom var det superenkelt vilket gör att brödet får 5 toast av 5 möjliga. Receptet är hämtat från Annika Sjöös blogg (här)
En annorlunda och snyggare
variant på brödform


Mandelbröd
Du behöver: 
1.5 dl mandelmjöl
0.5 dl pofiber
2 msk linfrön
2 stk fiberhusk
1 stk bakpulver
0.5 tsk salt
2 dl ost
4 ägg


Gör så här:
Sätt ugnen på 200 grader. Blanda alla torra ingredienser. Vispa äggen hårt och blanda ihop äggen med de övriga ingredienserna. Blanda ner osten. Häll upp smeten i en brödform och grädda i mitten av ugnen i 20 minuter. 


//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar