onsdag 11 april 2012

Min isolering är borta

Skulle du tveka på detta blogginläggs seriositet så sluta upp med det omgående! Jag är från första till sista bokstav seriös. 


Med en viktnedgång finns det både för- och nackdelar. Jag har bloggat om detta tidigare. Bland annat nöjet med att få köpa en ny garderob vilket i sin tur förmed sig nackdelen - en tom plånbok. Fördelarna väger dock upp i slutändan. Men en stor nackdel och något som på riktigt är och har under vintern varit ett problem är att jag fryser konstant. Jag kommer inte byta från duntäcke till sommartäcke i år. Att ha minst 21-22 grader varmt inomhus är ett måste för att jag inte ska sitta och huttra i soffan. Sätt på dig en tröja tänker du, men tro mig med full mundering är ändå 22 grader varmt ett måste. Utan att egentligen ha reflekterat över varför jag fryser så mycket har jag ändå nu börjar fundera på varför. Jag röker inte, jag tränar regelbundet och jag äter bra. Jag lider alltså inte av något uppenbart medicinsk åkomma som gör att jag konstant skulle ha en låg kroppstemepratur eller dålig blodcirkulation. 


Man isolerar hus för att hålla värme. Isolering värmer ju som bekant. Men om man inte isolerar eller tar bort den isolering som finns så kommer det bli kallt. Aha, där ha vi det! Min isolering är borta och det medför att kylan kryper rakt igenom skinnet och gör fröken Börjesson till ett skakande asplöv. Så ser du mig skaka - ge  mig en kram, eller en filt!


//Theres

4 kommentarer:

  1. Jag förstår precis vad du menar :-)

    SvaraRadera
  2. Haha så det är därför jagär så varm hela tiden haha

    SvaraRadera
    Svar
    1. /marie..glömde det

      Radera
    2. Snart är du i toppform igen Marie :)
      Kram

      Radera