fredag 20 april 2012

Var ska gränsen gå & vilka gränser går var?!

EU vill förbjuda svenskt snus. Eller dom vill egentligen inte förbjuda snuset utan dom vill förbjuda smakämnen som gör att man kan tillverka snus överhuvudtaget. Sverige har idag ett särskilt avtal med EU om att få fortsätta tillverka och sälja snus men nu vill alltså EU gå via bakdörren och på så sätt komma åt snusare. Läs artikeln här.


Cigaretter och alkohol vet vi genom forskning är farligt. Det både, direkt och indirekt dödar människor. KÄnns som att det är allvarliga bieffekter av produkter som EU inte alls har några som helst problem med. Men snus varken dödar eller påverkar andra människor än just den människan som själv väljer att lägga in en portion under läppen, och därför vill EU förbjuda snus?! Jag blir riktigt upprörd över politikers klåfingrighet över människors privatliv. Jag vet vad som är bäst för mig, så låt mig snusa - för inte stör det dig, Storebror för fem öre!


//Theres

2 kommentarer:

  1. håller med helt! man börjar ju undra om EU är sponsrat av tobaksindustrin ( som så mkt annat)jag trodde vi gick me di ey för att främja handeln? /Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror inte att förslaget kommer att gå igenom för det kommer att bli uppror då!
      //Theres

      Radera