söndag 6 mars 2011

Barock´n roll på väggen


Idag har jag fått en ny vägg men dagen började givetvis med Vasaloppet. Från soffan alltså. Min kära far är en riktig Vasaloppsentusiast och det går inte att rucka på men vid lunchtid dök han upp tillsammans med min styvmamma och min styvsyster och spackel, sandpapper och diverse nödvändigheter för att förvandla min vägg till en barock´n roll vägg. Det är inte lätta att få alla kanter sylvassa när väggen och taket är snett. Inget som märks när man inte ska tapetsera men väl i gång så märks det. Men resultatet efter nästan 7 timmar blev kanon. Jag är så nöjd med min nya vägg och lika så min familj som gjorde ett jättebra jobb. Samarbete till 100%. Pappa tyckte väl tapeten var lite väl glassig men han var himla nöjd med sin insats som arbetsledare. Nu ska ett nytt sängöverkast och två nya panelgardiner i svart inhandlas och sen är jag klar med min mini renoveringen för den här gången. Väggen är nu omgjord tre gånger men troligen var detta sista gången för nästa gång det ska tapetseras eller målas blir det inte bara en ny vägg utan en helt ny bostad. Men nu ska jag bara belåtet njuta av min nya vägg!

//Theres

Ps. Du alltid välkommen hem på en kopp kaffe och tapetsnack. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar