onsdag 9 mars 2011

Jag fick låna en ängel

Jag tänder ett ljus för dig...


Min älskade farmor har alltid varit en förebild för mig. Hon var en stark kvinna med massor av humor. Hon var listig och smart. En kvinna som man aldrig kunde räkna bort. Hon fanns alltid där för barn, barnbarn och alla andra som behövde någon att hålla i handen. Hon var en fin människa rakt igenom. Jag saknar min farmor enormt mycket och i skrivande stund rinner tårarna ner för min kind. För aldrig mer kommer vi att sitta i henne kök och raljera över politiker och politik. För var det någon som delade mitt intresse för politik och samhället så var det farmor. Vi kommer aldrig mer mangla ihop. När farmor bad om hjälp bokade vi tid i tvättstugan för att mangla alla dessa dukar hon hade i linneskåpet. Hon visade mig hur jag skulle göra, jag gjorde som hon visade mig och farmor tog över och gjorde om. Hon var inte helt nöjd med mig som lärling. Jag kommer aldrig mer få krama om min farmor och se henne le...

Men farmor ville "hem" och äntligen efter en tids kämpade fick hon komma hem. Jag hoppas hon har det bra nu. Jag hoppas hon blir välkomnad med öppna armar vid himlens ingång. Jag hoppas och önskar av hela mitt hjärta...


Ingen sten är så tung som sorgen vi känner
Ingen ros är så vacker som minnena av dig

//Theres


Ps. Ett stor tack till mina underbara kollegor som fattade bra beslut när jag själv inte kunde tänka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar