söndag 20 mars 2011

Hurra, hurra, hurra, hurra!

Idag fyller min älskade mamma år och det firade vi givetvis på bästa tänkbara sätt. Middag på stan och därefter bio. Både mamma och jag hade bara hört ros om filmen "Black Swan" och vi bestämde att vi skulle se den. Huvudrollen spelas av Natalie Portman som för övrigt vann en Oscar för just denna rollen, jag förstår varför. Filmen var en sådan som verkligen satte spår både i själen och fysiskt. Jag har just nu ont i både tår, fötter och fingra. Ni som har sett filmen förstår vad jag menar och ni som kommer att se filmen kommer också att förstå vad jag menar. Den väcker många tanka och man får en tankeställare vad hård press kan få för betydelse för en människa. Perfekt är ett ord som har fått en helt ny innebörd. Jag kan starkt rekommendera filmen men bara för den som är beredd på...The Black Swan.


Nu väntar en ny fullspäckad vecka med skola, jobb, politik och utlandsresa. Först jobb och sen nöje, eller hur brukar man säga. Hur eller hur så är det bara att bita ihop och se fram emot nöjet som kommer förr eller senare.


//Theres


Ps. Vill också passa på att gratulera min vän Elin Sandgren som tillsammans med sina lagkamrater i bandylaget Kareby tog SM-guld igår. En grym prestation! 

1 kommentar:

  1. Hej. Såg att du varit med och tävlar hos andra bloggare, och vill bara tala om att jag har flera aktiva tävlingar som är väldigt lätta att delta i! Fler kommer inom några dagar; kläder, smycken, massa presentkort osv!
    Vill du inte ha såna här kommentarer ber jag om ursäkt!

    SvaraRadera