tisdag 29 mars 2011

Stopp i London baby

Min weekend i London blev hur bra som helst. Åkte i fredags från Göteborg och landade i går morse totalt utmattad, precis som det ska vara. Det måste ju nämligen betyda att helgen har varit intensiv och att vi har hunnit med allt och lite till, vilket vi också gjorde. Mitt mål med resan var främst att uppleva, umgås och shoppa och alla dessa tre ting blev uppfyllda till max. Jag kom hem med ett shoppingbegär som nu är tillfredsställd ett tag framöver. Vi har ätit gott och av någon anledning har det blivit italiensk-tema vilket i och för sig inte gjorde mig något alls eftersom England inte bjuder på världens godaste matkultur. Vi besökte både Portobello road i Notting Hill och Brick lane i London East End. Jag kan starkt rekommendera ett besök på Brick lane. Vi blev alla imponerad av gatan som myllrade av restauranger (främst indiska), basarer, stånd, butiker och kulturinslag.

Vi hamnade också mitt i Englands största demonstration på åtta år. Klicka här och läs om vad vi fick upplevde. Inne på butiken TopShop hade vi förväntat oss fyra våningar av shopping med detta förvandlades snabbt till ett inferno av poliser, demonstranter, krossade rutor och färgbomber som kastades mot butiken. Själv befann mig på gatuplan och såg allt från första parkett. En upplevelse som påminde mig om Göteborgskravallerna 2001 som jag också upplevde i verkligheten. Men vi klarade oss utan någon färg i ansiktet till skillnad från poliserna och lite omtumlade fortsatte sen både demonstrationen och vår shoppingrunda, dock åt varsitt håll bör tilläggas. 


//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar