tisdag 8 mars 2011

Fettisdagen

Idag ska man uppmärksamma internationella kvinnodagen men det går emot allt jag står för. Jag tycker inte vi kvinnor behöver en egen dag utan att alla dagar ska vara våra dagar. Feministen i mig är som bekant obefintlig och eftersom Gudrun Schyman gärna vill göra just denna dag till sin så satsar jag istället på att fira fettisdagen, en mycket viktig dag!


Enligt Göteborgs-Postens årliga semeltest (nästa år vill jag vara med i testpanelen!) säljs stans bästa semla hos Svenheimers i Gamlestaden eller på Aleks konditori i Torslanda som delade första platsen. Själv kommer jag varken ta mig till Gamlestaden eller till Torslanda men semla blir det ikväll, det är ett som är säkert. Jag minns när jag bodde hemma och vi skulle äta semlor. Jag åt min semla precis som den var, Stig åt den som hetvägg (med varm mjölk) och mamma skrapade bort allt som inte var bulle och åt. 


Var köper du din semla och hur äter du den? 


//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar