måndag 11 juni 2012

Återförenade, at last

Så långt tillbaka jag kan minnas har jag och ketchup haft ett särskilt förhållande. Det kan liknas vid kärlek skulle jag säga. Eller i alla fall skulle min familj säga det. Jag tror inte att det fanns någon maträtt som jag inte ville spruta ketchup på. I och för sig, pannkakor, då kunde jag klara mig utan ketchupen men annars, alltid. Jag minns att jag tillslut var tvungen att smaka en tugga på maten innan jag fick smaksätta middagen med min röda kärlek. Det var ett tappert försök att få mig att inte ha ketchup på allt men det hjälpte föga. I vuxen ålder har ketchupen fortsatt att ha en speciell plats i mitt hjärta och i mitt kylskåpet. Under mina yngre vuxen år, då det mest var fest på schemat, kunde min mamma förfäras av innehållet i mitt kylskåp. Vodka och ketchup, always. Numera finns det varken vodka eller ketchup i kylen. Vodkan har försvunnit med förnuftet och ketchupen, den var jag tvungen att säga jag hej då till när lchf gjorde entré i mitt liv. Inte en lätt separation efter 29 år tillsammans. 


Men efter drygt ett år isär har vi nu, jag och min älskade ketchup återförenats! Felix har lanserat sitt röda guld sötat med Stevia och inte socker. Smaken är för mig den samma så lyckan är stor. Givetvis ska inte ketchup med Stevia överkonsumeras heller men nästa gång det ska grillas hamburgare eller ätas köttfärsås, då kan jag äta ketchup med gott samvete. Mums!


//Theres

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Faster L gav mig adressen hit, så att jag kunde titta på cykeln de köpt till dig. När jag läste om ketchupen drog jag på munnen och minnen väcktes till liv. Att du åt ketckup till...blodpudding tror jag att det var. Tur att ni återförenats nu :)

    /Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna!
      Kul att du hittat och och välkommen :)
      Det lustiga är att jag knappt smakt på kethupen sen jag köpte den.

      //Theres

      Radera