lördag 9 juni 2012

Lördag och semster

Nu har jag varit ledig från skolan i hela en och en halv vecka. Det känns fortfarande (haha) underbart bra. Jag saknar inte studierna för fem öre. Dagarna avlöser varandra och jag är helt dagvill. Lördag? Måndag? Fredag? Det spelar faktiskt ingen större roll när man har förmånen att vara ledig. Om åtta dagar börjar jag jobba och har då 10 veckor framför mig, dock med lite instoppad ledighet här och var. Känns trots allt helt okej även om det hade varit trevligare med ett ledigt och betalt sommarlov. Nästa år!


Idag har det blivit en cykelturmed Juliete till Partille. 2.2 mil avverkade vi - en mystur. Diskuterade med min bästa vän Jennifer häromdagen hur vi numera, båda två, är långdistansidrottare. Det var nog ingen som trodde det inklusive oss själva. Det är spännande hur ett livssval kan förändra en människa så totalt. Jag ångrar inte en sekund att jag valde att förändra mig själv, både fysiskt och mentalt förra året. Det har bara varit fördelar om än en del kämpande givetvis. Men med lite jädra anamma så kan man gå hur långt som helst!


//Theres

1 kommentar:

  1. Jädra anamma har vi i båda i överflöd så vi kan gå, springa eller cykla precis hur långt som helst!

    SvaraRadera