söndag 3 juni 2012

Snabb som blixten och trött som ett as

Idag har det blivit en cykeltur tillsamman med min vän Even eller som han själv vill bli kallad, the well oiled machine. Vi cyklade 5.8 mil i, enligt mig, konstant motvind. När vi passerade vägskylten Kunsbacka kommun, skrek jag i högan sky och undrade om vi hade tappat vårt förstånd helt och hållet. Men det är längden och milen i benen som gör att Vätternrundan 2013 kommer att kunna genomföras så det är bara att bita ihop. Och om sanningen ska fram så är det fantastiskt skoj. 


En vurpa blev det även idag. Juliete fick sig en turn på vänster sida av styret, som blev något tillbucklat. Tur att pappa kommer hem från landet nästa vecka annars måste Juliete åka till cykeldoktorn i Ale. Vid hemkomsten satt mjölksyran som en smäck i låren. Jag kunde inte stå still på 20 minuter, men tillslut släppte smärtan och vikten av nedvarvning slog mig! Nästa vecka ska vi satsa på Lerum. Fortsättning följer...


//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar