torsdag 31 maj 2012

Det är över nu

Det är över nu, men jag kommer ihåg alla dagar med dig. Det är över nu
Så sjunger Gyllene Tider och så är det, det är över för mig nu. Igår blev jag klar med min utbildning efter 4.5 år vid Göteborgs universitet. Självklart med blandade känslor, men den största känslan är nog faktiskt att det inte riktigt har sjunkit in ännu. 

Fotograf: Elin No. 7 Sandgren
Efter en lång dag med opponeringar lämnade jag klassrummet, som jag har gjort så många gånger förr. Men denna gången var sista gången jag gjorde lämnade klassrummet som student. Nästa gång jag lämnar ett klassrum lämnar jag rummet som lärare. Häftig känsla...

Jag är extremt lyckligt lottad på så många plan. Igår när jag kom ut ur klassrummet blev jag helt chockad, på riktigt! Glada vänner hoppade fram och överraskade, kastade serpentiner och hurrade. Kramkalas och sedan drack vi bubbel i vårsolen. Eftermiddagen fortsatte tillsammans med flera nybakade gymnasielärare på Bee Bar. Därefter var vi ett glatt gäng som fortsatte vidare för middag och fotbollsmatch, Sverige - Island. Dagen och kvällen kunde inte bli mycket bättre. 
Tack Idan för ett gott samarbete
de senaste 10 veckorna!

Jag vill också tacka för alla gratulationer. Ett stort tack till var och en av er! 


//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar