tisdag 1 maj 2012

1 år - Utvärdering


För drygt ett år sedan bestämde jag mig! Jag var trött på att vara överviktig och att min träning inte gav synliga resultat. För exakt ett år sedan byte jag livsstil! Från ett liv med fullkorn och lightprodukter till ett liv utan kolhydrater och socker. Jag blev en lchf:are och jag ångrar det inte!

Jag har i dagsläget gått ner 18.3 kilo. Målet har under resans gång förflyttats framåt och mitt senaste mål har varit -20 kilo på årsdagen (1 maj 2012). Jag nådde inte ända fram men nästan. Som den tävlingsmänniska jag är retar det mig men jag är ändå rätt nöjd med mitt resultat. Minus 18.3 kilo!

Frågor från vänner, familj och bekanta har varit många. Jag har med glädje svarat och berätta hur jag känner och hur jag mår. Att frågorna har varit många tänker jag, beror på att resultaten faktiskt har kommit. Det syns att jag har gått ner i vikt. Jag började på en storlek 44 och har på ett år gått ner till storlek 34. Hela min garderob är utbyt och fylls dessutom stadigt på. Nu är det betydligt roligare att köpa kläder vill jag lova.

Min resa slutar inte här, utan jag kommer att fortsätta att leva med lchf. För mig har lchf inte varit en bantningskur utan en livsstilsförändring. För första gången i mitt 30-åriga liv har jag hittat en sund livsstil som fungerar, för mig. I kombination med träning så ser även jag (trots att min hjärna många gånger vill se något annat) att jag idag har en sund kropp. Detta har givetvis gett mersmak, och i juni nästa år är det jag som ska cykla Vättenrundan!

//Theres

4 kommentarer:

  1. Ska du ta å köpa en jäla cykel snart eller, hur svårt kan det VARA?!??!?!??!!??! ;)

    SvaraRadera
  2. Fy tusan vad grym du är!!! :)

    Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen! Känns superbra :)
      Kram

      Radera