tisdag 22 maj 2012

Är det nu jag ska tacka för kaffet och checka ut?

En lång period med högt tempo är över, i alla fall för en stund och det märks nu när jag landar i min soffa på tisdagkväll och "försöker" titta på reprisen av prinsessan Estelle dop. Som sagt, jag "försöker" titta men måste blogg också, när jag egentligen allra mest bara skulle vilja däcka i sängen. Det är mycket nu...


Igår tatuerade jag mig igen, äntligen. Till minne av min styvpappa Stig  vars favoritblomma var vildkaprifol, sitter det nu en kaprifol och 13 blommor till runt om dom två årtal som sedan tidigare varit tatuerade på min vänstra underarm. Nästa projekt är att bygga på ytterligare en tatuering på insidan av vänster underarmen. Sen är det klart, eller, blir man någonsin klar?


Idag har jag skickat in min och Idas uppsats! Det är stort och det tog på krafterna kan jag berätta. Efter nästan fyra timmar av justeringar så ville jag kasta mig ut genom fönstret. På riktigt! Huvudvärken satt som en smäck dessutom. Tillslut kände jag mig nöjd och tryckte på sänd. En timme senare kom jag på att jag glömde bifoga bilaga nummer 3. Bilaga nummer 1 och 2 hade jag kommit ihåg, men vad hjälpte det då. Fula ord kom men gjort vad gjort. Tur nog går det att komplettera till opponeringen den 30 maj, men inte mindre förbannad på mig själv blev jag för det. 


Men trots mitt misstag så slutade dagen med att jag fick en helt fantastisk examenspresent av min pappa och min styvmamma. En landsvägscykel! Ler bara jag tänker på att min nya bästa vän står i källaren och väntar på att få ta med mig på en premiärtur. Tack pappa och Louise!


Nu ska jag och min huvudvärk titta på Estelles dop och tänka på landsvägscykling!



//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar