måndag 14 maj 2012

Kokosplättar

Hittade ett recept på kokosplättar som jag bara var tvungen att testa. Lätt som en plätt (haha) att göra och goda blev dom också. Receptet är hämtat från 56kilo.se (klicka här) men som vanligt har jag ändrat receptet lite efter min egen smak. 



Det bästa med alltihop (förutom att dom var enkla att göra och blev goda givetvis) var att jag fick använda min älskade farmors plättjärn som jag fick ärva av henne. Det kändes som att farmor var här...


Kokosplättare (ca 70 st)
Du behöver:
5 ägg
2 dl kallt vatten
6 dl grädde
1/2 dl kokomjöl/kokosnötsmjöl
2 msk fiberhusk
1 krm salt
Gör så här:
Vispa äggen och rör sedan ner alla ingredienser. Låt stå och svälla i 8-10 minuter. Kör några varv med en stavmixer också så det inte finns några klumpar i smeten. Grädda plättarna i ett plättjärn (om du inte har något plättjärn så använd en mindre stekpanna för bästa resultat) på medelvärme (3-4).


//Theres



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar