måndag 21 maj 2012

10 dagar kvar

Om exakt 10 dagar avslutar jag min utbildning på Göteborgs universitet. Om exakt 10 dagar är 4 år och 6 månader över. Om exakt 10 dagar är 9 terminer till ända. Om exakt 10 dagar är jag arbetslös, typ. Livet som lärare kommer att få vänta på sig ett tag. I sommar blir det min femte sommar på anstalten och sen är det dags för flytten, som dom flesta av er redan vet om eller i vart fall har läst om här på bloggen. Det är med vemod, glädje, lite ångest, nerver och stolhet som jag lämnar min utbildning bakom mig och börjar ett helt nytt kapitel i mitt liv.

Att studera och att slutföra något så som en utbildning är en stor prestation, jag förstår det nu. Dom som är mitt uppe i det - kämpa på och ge inte upp. För er som aldrig gjort det men som funderar, står i valet och kvalet. Gör det, våga. Jag ska inte sticka under stolen med att det under perioder har varit skitjobbigt och utbildningen har framkallat massvis med ångest genom åren. Men nu när jag nästan är klar (om 10 dagar utifall att du missat det) så har det varit värd det, alla gånger!

Det var här det började, januari 2008
//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar