söndag 13 maj 2012

Min jobb- & idrottshelg

Denna helgen har inneburit två huvudingredienser för mig. Jobb, både lördag och söndag som i sig inte är ovanligt utan snarare en regel än ett undantag, och sedan en himla massa rolig sport på TV. I fredagskväll tackade jag nej till AW för att kunna få njuta, första av Diamond League och sedan hockey-VM, Sverige mot Ryssland istället. Efter jobbet i lördags bjöds det återigen på dubbla sportupplevelser. Första SM-finalen i handboll där Sävehofs dam- och herrlag plockade hem guldet för tredje året i rad och sedan hockey igen. Sverige möte Italien och lekte hem en 4-0 seger. Italiens målvakt Bellissimo vädjade att få bli utbyt i slutet på tredje period, och efter att ha blivit pepprad med skott under nästan tre perioder så förstår jag honom. 

Att jag är en idrottsnörd ut i fingerspetsarna är bekräftat sedan tidigare och det är ju helt fantastiskt att få njuta av bra idrott. Hoppas på fortsatt bra spel i hockey-VM och sedan väntar fotbolls-EM i sommar. Och då ska jag se Sverige-Englandsmatchen på stortbilds-TV på Gamla Ullevi. Kan det bli bättre stämning? Knappast. Och sommarens sportupplevelser är inte slut där, OS i London kommer bli årets höjdpunkt för en nörd som mig!

//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar