tisdag 6 augusti 2013

Bergochdalbanan; motivation

Igår när jag var och tränade gick det jättebra! Och kanske du tänker? Vilken intressant information...not. 

Motivationen har varit sisodär under sommaren. Det är mycket annat som har lockat och jag har i perioder inte varit hemma. Styrketräningen har, som jag skrev i förra inägget blivit lidande under några månaders tid. När man då ska komma tillbaka i rutiner är det omotiverat, i alla fall för mig. Så när ett träningspass går bra, energin finns där och man känner hur kroppen svara positivt på träningen, ja då fylls man av endorfiner. Igår var ett sådant träningspass - lycka!

Vad jag egentligen vill säga är två saker. Även för människor som jag själv som har min livsstil är motivationen inte alltid 100% (en del verkar tro att varje träningspass är det roligaste jag någonsin gjort - fel). Dels att man aldrig ska ge upp. Jag om någon vet att motivationen kan svikta men jag vet också att är man målmedveten och ärlig i sina livsval, ja då kommer man att nå sin mål!. 
//Theres


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar