söndag 11 augusti 2013

Nästa steg

Jag skrev i ett tidigare inlägg att det inom den närmaste tiden skulle hända spännande saker. I helgen blev en sak klar. Jag har hyrt ut min lägenhet på Kyrkåsgatan. Jag ska nämligen flytta, eller rättare sagt, vi ska flytta. Antti och jag ska flytta till en gemensam lägenhet.

Vi fick ett erbjudande om att hyra en tvåa i samma område som vi bor i nu och vi slog till. Eller rättare sagt, Antti slog till och jag velade lite till en början. Att lämna Kyrkåsgatan efter nästan 11 år är inte bara att göra. Det är i den här lägenhet som jag har tillbringat mitt liv sen jag var nyss fyllda 21 år. Det är i den här lägenhet som jag har blivit vuxen. Inom dessa väggar har jag skrattat, gråtit, varit arg, lycklig, mått bra och mått mindre bra. Här har allt och lite till hänt. Att nu lämna lägenheten som varit min borg i mer än ett decennium är inte gjort i en handvändning. 

Självklart ska det bli fantastiskt roligt flytta och börja ett nytt kapitel tillsammans med Antti i men det kommer vara med mycket känslor som jag flyttar ut från Kyrkåsgstan 11C. Den första gången visste jag att det bara var tillfälligt. Den andra gången jag flyttade från min borg kom jag efter sex månader tillbaka och då flyttade jag till något och från något annat. Denna gången är det nog inte så. Jag kommer med största sannolikhet aldrig tillbaka hit igen. Men livet har sin gång och sista helgen i september flyttar vi till ny adress. 

//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar