lördag 3 augusti 2013

Nya tag och nya mål

Jag hade lovat mig själv att ägna mig åt träning denna sommaren med tanke på min långa semester. Jag har knappt varit hemma så det har inte blivit så mycket träning som jag hade planerat. Under våren har det varit fokus på cykelträning inför Vätternrundan. Jag blir smärtsamt medveten om att jag har tappat en del styrka eftersom styrketräningen har blivit lidande. Cykling tar en del tid kan jag berätta för er som inte tränar landsvägscykling. Dom veckor jag har varit hemma har jag försökt att hinna med både kondition- och styrkepass men tyvärr inte i den utsträckning som jag velat. Annat har lockar mer än att gå in på gymmet. 

Nu har jag planerat in ett träningschema från och med 1 augusti, med två dagar styrka och intrevall och en dag vila och/eller lätt kondition. Målet under hösten är att återigen träna upp styrkan och att sedan göra en bättre satsning på cykelsäsongen 2014. I detta nu sitter jag hemma i soffan med träningsvärk i benen vilket är en skön och efterlängtad känsla. Benpasset igår gav resultat!

Jag brottas dock med tankarna om att börja om men styrketräningen. Det är väl inte riktigt sant, men det är frustrerande att inte riktigt orka träna på samma vikter som jag har gjort tidigare. Två steg bakåt och små steg framåt i långsam takt. Men jag får lita på mitt muskelminne, min envishet och målmedvetenhet. Vid årsskiftet ska jag vara starkare än någonsin!

//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar