onsdag 21 augusti 2013

Full fart!

Nu är livet tillbaka till det vanliga. Eleverna började skolan igår och det är minst sagt full fart. Allt är inte 100% så en del saker hänger i luften, tyvärr. Men det är bara att gilla läget och göra det bästa av situationen. Mina kollegor är fantastiska och stöttar. Jag är från och med denna terminen klassföreståndare för en egen klass och det betyder att nya saker ligger på mitt bord. Flera arbetsuppgifter som jag inte har haft tidigare. Tungan rätt i mun krävs för det är ett dussintal bollar i luften samtidigt. 

Inte nog med att det är mycket på jobbet, om en och en halv vecka ska vi flytta. Det ska packas, organiseras och städas. Själv blir jag stressad av bara tanken men Antti är lite mer soft. Det löser sig. Visst löser sig allt men det känns att det är mycket på gång just nu. 

Jag försöker att hinna med träningen men denna veckan bli det svårt att hinna med alla planerade träningspass. Ska försöka hinna med i alla fall fyra stycken, med lite tur. Ikväll blir det ett pass för rygg, axlar och armar. Träning och kost har ett samband och jag är inte personen som vill äta middag strax innan träningen. Jag äter hellre ett mindre mellanmål. Jag har nyupptäckt att kvarg och banan är ett perfekt mellanmål innan träningen. Det smakar gott och jag känner själv hur jag får extra energi. 

//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar