lördag 13 november 2010

Mer spel åt folket

Under min uppväxt har jag spelat väldigt mycket sällskapsspel och även lagt pussel. Min pappa och jag lade pussel på tid och hade utstuderade strategier för att förbättre våra tider. Numera blir det tyvärr färre och färre gånger jag spelar spel och lägga pussel ska vi inte prata om, händer aldrig längre.


Men igår var det äntligen dags för en spelkväll. Otroligt trevlig hade vi. Vi spelade ett spel som hette "Personality". Det går ut på att försöka gissa och matcha personligheter på dom olika deltagarna med hjälp av förskriva spelkort med en mängd olika personlighetsdrag på. Riktigt roligt spel som får fem tärningar av fem möjliga. Vi var fyra stycken som spelade, som egentligen är ganska nya vänner med varandra. I snart ett år har vi känt varandra men hur väl känner man varandra egentligen efter ett år? Det visade sig att jag, antingen var som en öppen bok eller att jag var bäst på att läsa mina tre vänner (jag tror på alternativ 2) för jag vann. Mina motståndare ville inte riktigt acceptera min utklassningsseger så när jag besökte damernas ändrades reglerna snabbt men, jag vann! (Ja, det är lite viktigt att vinna).


Det jag vill uppmana er till är att annordna mer spelkvällar. Bjud hem ett glatt gäng, välj ett spel och sen är det bara att slänga sig huvudlöst in, alltid för vinst!


//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar