tisdag 16 november 2010

Tekniknörd? Jag?

I våras var det min tur att skaffa en IPhone. Jag hade länge väntat på att kunna köpa en och blev också totalt såld när den var i min ägo (svårt att inte bli). Ni som har följt mig vet också att jag har haft problem med mitt abonnemang hos TRE dom senaste 6 år sen och efter mycket om och men har jag fått reklamera både mitt mobila bredband och mitt abonnemang till mobilen. När jag fick det bekräftat att jag aldrig mer behövde ha med TRE att göra dansade jag en seger dans och firade med champagne och fyrverkerier! Okej kanske inte riktigt men nära på i alla fall. Jag sprang till Telenor och uppdaterade mig till en IPhone 4. Glädje var total! Men (det finns alltid ett men), då ville inte min MacBook vara med längre. FAN!! Datorn är 3 år gammal och har operativsystem Tiger. Jag behöver Leopard för IPhone 4. Tack för den jävla televerker!


Att hänga med inom elektronik har jag förstått att det är dyrt. Därför har jag sällan satsat på elektronik utan mer på jeans och annat nödvändigt. Till exempel äger jag en tjock-TV och en vhs-spelare. Det finns ingen dvd i mitt lägenhet. Det finns däremot en sladd mellan datorn och tjock-TV:n istället. Hur som haver och hur som helst måste min älskade MacBook uppdateras. In till MacStore och köpa nytt operativsystem. Apples slogan måste vara "Smakar det så kostar det", för dyrt blev det och lite mer extra dyrt eftersom jag måste ha ett skal till min nya IPhone 4 också. Skal måste man ha. Ni som är medlemmar av IPhone-familjen förstår vad jag menar.


Man kan numera säga att jag är nu fattig men uppdaterade inom det senaste när det gäller Apples värld. Nästa steg är väl en ny led-TV och alla boxar som man ska ha till för att det ska bli som att gå på bio fast 100 gånger häftigare förstås. Eller vad är det försäljaren kör med för säljknep numera?!


//Theres

1 kommentar:

  1. Titta in hos oss, vi har väldigt fina iPhone skal!

    http://www.ishop.nu/category.html/iphone-skal

    =)

    SvaraRadera