torsdag 25 november 2010

Räknar vuxenpoäng

Idag var det dags att frosta av frysen. Det har i och för sig hänt förr att jag har frostat av frysen så i just det anseendet får jag inga nya vuxenpoäng utan jag får nya vuxenpoäng för mitt nya tänk. Dom få gånger jag har frostat av min frys tidigare har det berott på ren nödvändighet. Isen hade tagit över frysen och troligen gick knappt dörren att stänga. Under hösten har jag dock gått och tänkt på när jag ska kunna frosta av frysen. Inte det att jag har längtat efter minusgrader men när man ska frosta av sin frys är det ju bättre med -2 grader på balkongen är +30 grader. Hur som helst, under hösten har jag som sagt nästan längtat efter kylan för att kunna frosta av frysen. Nu till mitt nya tänkt och mina nya vuxenpoäng. Jag ville frosta av frysen så fort som möjligt eftersom jag inser att all den isen (det var rätt mycket som samlats under 2 års tid) som sitter fast i frysen är energikrävande. Jag betalar alltså mer än vad jag behöver i elkostnad för att driva min frys, eftersom den kräver mer energi för att hålla sig kallt och, ytterligare en tvist på mitt resonemang, det är inte bra för miljön att använda onödig el. Det ni!


När jag ändå håller på att samla nya vuxenpoäng röjde jag upp i källarförrådet och ringde pappa och bad om hjälp med skjuts till tippen för nu ska det slängas skit. Det var inget jag prioriterade när jag var 23 år direkt. Hur många vuxenpoäng jag har samlat på mig bara idag vet jag inte men det måste vara en hel del om du frågar mig. 


//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar