torsdag 4 november 2010

Varsågod att regna

Ni känner till skomärket crocs med den tillhörande, så kallade foppa-tofflan. Foppa-tofflan finns i många varianter men främst i cirka sjutusenfemhundraåtiosex olika färger. Vill man vara lite wild så kan man sätta på små smycken på sin sko. Jag har lovat mig själv att aldrig, aldrig använda denna hemska sko. Ja den är hemsk! Den må vara bekväm men ack så hemsk. Den symboliserar allt som en skoälskade flicka som jag inte tycker om. No offense till alla som äger en foppa-toffla (typ 7 miljoner av Sveriges 9 miljoner invånare) men jag vägar! 
Jag bor i Göteborg. I Göteborg regnar det jämt. Okej, inte jämt men jäkla ofta i alla fall. Speciellt nu när hösten är här. Gore-tex eller gummistövlar är det som gäller få fötterna om man bor i underbara Göteborg. Jag och många med mig försöker trotsa vädret (läs: regnet) och glider fram i Convers eller liknande men till slut går det inte längre. Hur mycket jag än vill....
Som sagt jag vägrar sätta på mig crocs eller snarare jag vägrar sätta på mig en foppa-toffla. Men (det finns ofta en men), JAG är nu mera stolt ägare av ett par crocs. Yes, du läste helt rätt. Ett par röda crocs-gummistövlar, alltså ingen foppa-tofflor så långt ögat kan nå! Dom är så söta mina nya gummistövlar! Jag fick dom av mamman väninna och dom sitter som en smäck. Om jag inte vill köpa gummistövlar med My little ponny eller Barbie på så måste jag köpa stövlar i storlek: jättestor (typ 37). Men mina nya stövlar passar min lilla fot perfekt och dessutom är dom superlätta. Känns knappt att man har dom på sig. 
Så om ni ser mig stå och hoppa i en vattenpöl med mina röda stövlar så stoppa mig inte, jag är bara väldigt glad att jag är torr om fötterna i mina nya crocs. 
//Theres

Ps. Om någon behöver ett par gummistövlar i randigt storlek 37 så finns det ett par hemma hos mig att hämta. Förts till kvarn och helt gratis. Ds

2 kommentarer:

  1. Röda stövlar äger! Har två par, att par gummistövlar (fast dina är finare) och ett par röda lackstövlar i skinn som jag är svårt förälskad i :)

    SvaraRadera
  2. Så härligt att de passade o att du är så nöjd med de.
    Kram Kram

    SvaraRadera