onsdag 12 januari 2011

Resan. Borta bra men hemma bast?

Efter att ha njutit av lyx och flard pa Koh Phangang styrde vi oss mot Hua-Hin. Numera borde vi inte bli forvanade over att det hander oss saker men...(det finns alltid ett men). Vi skulle aka farja fran Koh Phangang till Hua-Hin, allt tyde pa detta men ack sa fel vi hade. I staden Chumphon beodras alla resenarer att kliva av baten och ta sig till busstationen. Vilken javla busstation? Och by the way, BUSS? Vad hande med farjan? Vatten bytes snabbt ut mot asfalt och vi satt plotsligt pa en buss mot Hua-Hin istallet. Inte oss emot forutom att vi gick miste om 4 timmar sol, men men man kan inte fa allt. Val framme mote Jennifers foraldrar upp oss och tog med sig oss till sitt urmysiga hotel. Efter ett svalkande dopp i poolen bjod dom pa drink vid poolkanten och en fantastisk middag. Kunde absolut inte fa en battre avslutning pa min resa. 


I morgon klockan 06.00 borjar angestresan tillbaka till Sverige. Det ar med blandade kanslor jag aker hem efter en manad pa resande fot. Givetvis ska det bli kul och mysigt att traffa manga som jag saknat men att lamna det latt livet utan krav, det tar emot ska ni veta. Allt intryck som jag har med mig hem ska gudarna veta att det kommer att ta tid att smalta. Jag lovar att beratta sa mycket jag kan men ha talomod med mig, jag vet knappt vad som ar fram och bak pa min klanning just nu. Det jag vet ar att jag har tvattid den 14 januari klockan 12-16. Kallas det planering al'a Theres Borjesson? Absolut!


Pa aterseende...


//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar