söndag 2 januari 2011

Resan. Hej da Sri Lanka

Da var det slut, i alla fall slutrest pa Sri Lanka. I natt flyger vi vidare till Thailand och Bangkok for ytterligare semester. Mamma stannar en vecka och jag i 13 dagar. Vi har bada insett att det ar mer an lyxigt att inte kanna stressen over att behova aka hem idag utan att det faktiskt vantar oss annu mer sol, bad och njutning. Vi har det riktigt bra!

Sa Sri Lanka, hur har det varit igentligen? Blandat givetvis. Detta har inte varit en vanlig sol och badsemester for varken mig eller mamma. Vi har upplevt sa otroligt mycket pa relativt kort tid att det kommer ta lang tid att smalta alla intryck. Givetvis ar det trakigt att det aldrig blev ett mote med min biologiska mamma men varlden gar inte under for det. Visst hade jag sett fram emot att mota den kvinna som bar mig i 9 mander och sen fodde mig. Visst hade jag tyckt att det var otroligt spannande och fa se vara likheter men sa blev det sagt inte av anledningar som jag inte vet och som jag inte heller komma att fa veta. Sa ser livet ut. Men (!) jag har tva otroligt fina foraldrar, Ewa och Anders. Vi ar till utseendet inte alls lika (dom hade troligen fatt ett lang och blond barn med stora fotter. Allt jag inte ar, haha) men i sattet finns det en hel del likheter. Min pappa tycker om ordning och reda bland papper och dylikt, han gillar statestik och skriver garna listor over saker och spara kvitton. Pricis sadan ar jag ocksa. Respek for lagar och ordning kan ni ju bara gissa vem jag fatt av...
Mamma ar en karriarskvinna med skinn pa nasan. Man ska tro pa sig sjalv och sina ideer. Den egenskapen har hon givit mig och skinn pa nasan ocksa, har jag hort i alla fall. Gladjen av ett social liv med vanner och familj har mamma ocksa givit mig. Jag alskar att umgas med mina vanner och min familj, ofta och mycket. Dom har givit mig allt man kan tanka sig och mer dar till. Battre foraldrar kan man inte ha helt enkelt.

Medan jag sitter och skriver detta blogginlagg rinner svetten pa ryggen och jag smalter bokstavligen bort. Som sagt Sri Lanka har varit en fantastisk upplevlese men nu ar det dags att aka vidare. Fortsatt garna folja bloggen for som sagt resan ar inte slut annu. Thailand here we come!

Fortsattning foljer...

//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar