fredag 31 december 2010

Resan. Gott nytt ar

Igar gjorde vi staden Kandy. Vi besokte det varldskanda Tand templet (Tooth tempel) dar Buddhas tand ska finnas. Manniskor valfardae till templet och satt i langa rader och bad. For att komma i stamning bugade jag infor Buddhastatyn. Stamningen infann sig kanske inte riktigt men det var maktigt anda att fa se templet. Efter besoket gick vi till marknaden pa jakt efter kryddor.Vi fick inte bara tag pa kryddor utan blev ocksa bjudna pa bade te och farsk mango. Ljuvligt gott. Pa kvallen gick vi pa lankesisk folkdansafton som avslutades med en eldshow. Kul att ha sett. 

Nu befinner vi oss i kuststaden Negombo. Har ska vi fira nyar ikvall med stora galamiddag, underhallning och fyrverkerier. Det ar i alla fall vad hotellet utlovar, vi far se (har svart att tro att Negombo slar Las Vegas pa fingrarna nar det galler nyarsfirande men det ar upp till bevis ikvall). Vi ser i alla fall fram emot kvallen, bade jag och mamma. Vi stannar har fram till sondag for natten mellan sondag och mandag flyger vi vidare mot Thailand. Dar tar mammas och min resa slut och vi kommer att fortsatta pa var sitt hall. Mamma aker till Hua-Hin dar vanner vantar pa henne och jag moter Jennifer i Bangkok far att sen forvandlas till back-packers (kanske inte riktiga back-packers men anda.

Jag maste passa pa att kort sammanfatta aret som gatt sa har sista dagen.
Ar 2010 var det aret da jag trodde att gammal karlek aldrig rostar men det var ocksa aret da jag insag att gammal karlek ar just det, gammal karlek. 
Ar 2010 var det aret da jag upptackte P3 dokumentar och blev besatt av min IPhone. 
Ar 2010 var det aret da jag larde kanna Malin, Elin, Ida, Linnea och Maria, ett underbart skoj gang som jag tycker valdigt mycket om. 
Ar 2010 var aret da jag efter 29 ar fick besoka landet dar jag foddes och fick uppleva mer an jag nagonsin kunde tro. 
Aret har kantats av skratt och tarar, gladje och sorg, hopp och fortvivlan. Nu blickar vi framat, spannande!

Fortsattning foljer...

//Theres

2 kommentarer:

  1. 2010 var också året då du tvingades lyssna på Magge när han berättade om sin/sitt scrotum. :D

    Gott nytt år!

    SvaraRadera
  2. Och det året då du och en viss jessica träffades alldeles för lite! Bättring år 2011!=) Hoppas du har det underbart, låter som det!

    SvaraRadera