söndag 19 december 2010

Snö från helvetet, FÖRSVINN

I morgon är det tänkt att SAS ska lyfta från Arlanda till Heathrow. Därifrån ska ytterligare ett SAS-plan lyfta och flyga mot Sri Lanka. På dessa plan ska min mamma och jag sitta på var sin plats och njuta av att lämna vintern bakom oss, hoppas vi just nu i alla fall. Men dom sista dagarna har snön vräkt ner från himlen och detta ställer ju alltid till det på ett eller annat sätt och det ställer givetvis till det för oss. Heathrow är stäng sen i fredags och jag hatar snön mer än någonsin (om det var möjligt). På SAS är man något förutseende och skickar ut SMS om att man ska hålla koll på avgångarna från Arlanda innan man åker dit. Smart tänkt SAS för den tanken slog ju aldrig mig. För jag längtar extremt efter att eventuellt bli strandsatt på en flygplats från helvetet (en viss bitter-ironisk ton kan utläsas). 


Håll nu alla tummarna, fingrar, tår och är du troende be gärna en extra bön för att, 
- planet lyfter från Arlanda i tid
- Heathrow har fått bort all snön och isen
- planet lyfter något sådär i tid från England


Jag vill också passa på att önska

//Theres


Ps. Tro det eller ej men på begäran kommer jag att försöka blogga om min resa så ofta och mycket jag kan, fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar