måndag 20 december 2010

Resan. Dag 1

Ingen har väl undgått att det råder snöoväder i Europa och att alla stora flygplatser är drabbade av enorma förseningar, inställda plan och till och med stängda flygplatser. Jag hoppades in i det sista att det skulle ha ordnat upp sig till idag måndag, då det var dags för oss att flyga iväg. 


I morse började cirkusen. 
1. En timmes telefonkök hos SAS.
2. Blev bortkopplad när jag äntligen kommer fram.
3. Ytterligare en timme i telefonkö hos SAS.
4. Får information att vårt plan från Arlanda till Heathrow ska lyfta. Eventuellt kan det bli lite försenat. Helt okej bara det lyfter. 
5. Vi åker ut till Arlanda. 
6. I bilen läser jag på nätet att vårt plan är inställd. Panikbroms uppstår och lätt förvirring. 
7. Alla i bilen ringer till SAS för att få svar på vad vi ska göra. 
8. Bortkoppling är SAS nya knep för att slippa konfronteras med sina kunder, det är min teori. Efter drygt 40 samtal (sant!) meddelar SAS-kundtjänst att det är inte deras uppgift att boka om våra biljetter utan det är resebolagets ansvar. 
9. FÖRBANNAD!
10. Efter ännu en timme i telefon kö hos resebolaget meddelar dom att dom inte kan boka om våra biljetter utan det är SAS som måste göra det. 
11. VILL BRYTA IHOP!
12. Anländer till Arlanda och SAS service-disk med tre öppna kassor (SAS har öppet alla sina kassor!). 
13. Ställer mig sist i kön som är bland det värsta jag sett samtidigt som vi står i telefonköer till både SAS och resebolaget. 
14. Personal informerar mig om att service disken stänger klockan 22.00. Screw you tänker jag.
15. Frågar en personal från SAS vad vi ska ta oss till. Svar blir: Ring SAS-kundtjänst.
16. Får efter ytterligare någon timme tag på SAS-kundtjänst som hänvisar till SAS service-disk på Arlanda för det är bara dom som kan boka om vår biljett eftersom SAS-kundtjänst inte får upp bokningen i sitt datasystem eftersom vi ha bokat via en resebyrå, blablablablabla...
17. En vänlig (!) man från SAS informerar om att det inte kommer lyfta några plan mot England ikväll och att det inte är någon idé att stanna kvar på Arlanda. 
18. Vi beslutar att lämna den hysteriska kön och återkomma klockan 04.00 på tisdag morgon för att ställa oss i kö igen.
19. Hoppas innerligt att vi blir ombokade till ett nytt plan, men som också lyfter denna gången. 
20. Fortsättning följer...

God fucking jul SAS önskar Theres


Vi har det absolut inte värst. Tankar går till Linus Kruslock 11 år som sitter fast, ensam på Heathrow sen i fredags. Givetvis är vi också jätteledsna men iväg kommer vi - frågan är bara när...!


//Theres











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar