torsdag 9 december 2010

Kan man le mer tro?

Att flirta är kanske inte min starkaste sida men ibland kan även jag - om jag måste. 

Jag sitter i bilen och kör. En bit fram hinner jag se att en person står och skjuter på mig, med laser. HELVETE!! Hinner konstatera att jag kör lite för fort och att det inte finns någon flyktväg. Jag kör inte mycket över hastighetsbegränsningen men tillräckligt för att polismannen stoppar mig. FAN!! Jag försöker få ner rutan genom att trycka på knappen, inget händer. Nervositeten växer och jag tänker om blixtsnabbt och slår upp bildörren, på polisen. Nu vill jag dö!

- Hej! säger polisen och ler.
- Förlåt!, svara jag och försöker le.
Polisen har humor och skrattar. Isen är bruten och jag ler lite till. 
- Hur fort körde jag? Alltså, jag är en extremt laglydig medborgare som aldrig annars kör för fort, försöker jag på bästa "jag-är-uppfostrad-av-en-polis-pappa-och-en-jurist-mamma" sätt.
- Lite för fort gick det ju, svara polisen och ler ännu mer.
Typ nu inser jag att polisen ler lite väl mycket mot mig och som kvinna är man ju smart och inser fakta. Jag ler extra mycket tillbaka, det kan ju inte göra det hela värre i alla fall. Jag börjar kallprata med polisen samtidigt som jag lägger huvudet på sned, ler ut av bara sjuton och hoppas på att jag med min charm (?) kan förtrolla honom. Efter att polisen berömt mitt sätt att blåsa (!) när jag gör utandningsprov så småpratar vi lite till. Jag fortfarande med flirtiga ögonfransar och ett stort leende på läpparna. 
- Men om du tar mitt nummer så kan vi ju höras av i helgen kanske?
- Absolut, svara jag och undrar i mitt stilla samvete om det ska gå, ska jag slippa böteslappen?
- Kör försiktigt, så hörs vi!
- Hej hej, säger jag och glider så långsamt därifrån att en snigel framstår som snabb. 
Jackpot!

Fakta: (som tyvärr gör min upplevelse lite mindre lik en Hollywood-film) 
Min charm fungerade nog med viss modifikation. Under kallpratet inser polisen och jag att vi faktiskt  har gemensamma bekanta och att vi träffats tidigare och därav byts telefonnummer. Men det bör ändå poängteras att trotts detta slipper jag böter!

//Theres


Ps. Om jag ringer? Det vill du bra gärna veta! Ds.


2 kommentarer:

  1. Härligt jobbat!
    Det finns väl ingen polis som inte skulle falla för din charm och dina ögonfransar? Du är min hollywood-idol!

    SvaraRadera