tisdag 21 december 2010

Resan. Dag 2

Otroligt omtumlande har det varit det senaste dygnet. 


I natt klockan 03.00 ringde väckarklockan och vi åkte ut till Arlanda för att försöka få boka om våra biljetter (Man kan inte boka om på telefon hos SAS-kundtjänst för det vore allt för bra service). Klockan 05.00 ställde jag mig i kön som inte var i närheten av vad den hade varit dagen innan. Det första sällskapet i kön fick hjälp klockan 5.15 och efter en och en halv timme var dom klara med sin ombokning. Det skulle ta ta tid att få hjälp, och ännu längre tid eftersom SAS inte hade öppnat alla sina kassor för än strax efter klockan 6. För det vore onödigt bra service återigen! Klockan 7.30 var det äntligen vår tur. Damen bakom SAS service disk öppnade samtalet med
- Oj, ni skulle via England igår ja...Dom som jag hjälpte innan er tog det en timme att finna biljetter åt och dom kommer iväg först på julafton....
Kändes som en karatespark i magen och luften gick totalt ur oss. Visst hade vi insett att vi inte skulle komma iväg idag men på som tidigast julafton, nej!
Efter cirka 10 minuter spratt SAS-damen till,
- Men oj, den här biljetten har jag inte sett tidigare. Ni kan få flyga redan ikväll om ni vill?
Om vi vill?!?!! Lättnaden blev så överväldigande att glädjetårar kom. Kanske låter det dumt men när man har planerat en resa i över 1 års tid och sedan blir strandsatt men ovissheten som ända riktmärke så känns det nästan overkligt att få ett positivt besked efter alla turer fram och tillbaka. 


Ikväll lyfter vi mot Milano. Landar mitt i natten och reser vidare från Milano via Rom till Sri Lanka i morgon bitti. Visst blir det en lite krångligare resa och mer obekväm men det är inget som helst problem, jag lovar. 


Fortsättning följer...


//Theres

1 kommentar:

  1. Underbart!! Ha en härlig resa trots alla bestyr!

    SvaraRadera