tisdag 28 december 2010

Resan. AC-kriget

Det ar varm. Det ar lagom varmt men varmt. I solen mitt pa dagen ar det sakert over 30 grader men med havet och pooen 2 meter ifran solstolen sa gor det absolut inget att det ar over 30 grader. Kan leva med det, om ni forstar vad jag menar. (ja jag sparr pa och retas med er dar hemme i kalla Svedala!).

Hur som haver, det ar varmt det har resulterat i att min mamma och jag har startat ett krig med varandra. Dom som kanner mig och umgats med mig vid en AC-anlaggning, i en bil, pa ett hotell och inte minst pa mitt jobb vet att jag avskyr AC-anlaggningar. Mitt motto ar att dom ska vara avstangda! Varfor? Den gor mig alltid sjuk. Varmt, kallt, varmt, kallt, varmt, kallt...Det ar inte bra for min kropp och jag ar radd om min kropp plus att jag verkligen avskyr att vara forskyld, vilket en AC-anlaggning gor mig.

Pa vart rum finns en AC-anlaggning. Mamma vill ha kallt pa rummet och jag vill ha inte ha AC:n pa. Det uppstar alltsa ett problem. Mamma satter pa den i smyg och jag stanger av den i smyg. Mamma sanker temperatruren i smyg och jag hojer temperaturen i smyg. Mamma kastar av sig allt vad tacke heter demonstrativt, "-Aaa vad varmt det ar!". Jag fragar receptionen efter extra filt, "-Det ar skitkallt har inne!"

Idag aker vi vidare fran sol-och badparadiset Hikkadduwa till bergen i Neuwara Eilya. Dar ska vi besoka ett teplantage och en tefabrik. Sri Lankas tredje storsta inkomstkalla ar just teodlingar. Har ni druckit Ceylon-te?

Fortsattning foljer...

//Theres

Ps. Tack for kommentarerna ni lamnar pa bloggen, uppskattas enormt. Det ar drssutom superskoj att ni ar sa manga som foljer oss.

1 kommentar:

  1. Hej på Er!!!
    Jätte Grattis i efterskott Theres!
    Mormor och moster har fattat att vi kan skriva på Din blogg nu! Vilket äventyr Ni haft under juldagarna - men Så tråkigt att Du inte fick möjlighet att träffa Din biologiska mamma men det måste varit fantastiskt att besöka byn som Din biologiska pappa bor i. Men har Ni tappat kontakten med den som skulle vara Er kontaktperson därnere?
    Men - tänk att väskan är upphittad nånstans i världen.... Vi håller tummarna att det är i Sri Lanka den finns!!! Härligt att Ni har så behagligt väder utanför hotell väggarna - kan upplysa Dig Theres att systrarna är identiska när det gäller vallningar..... Nu kom Lisen och gick på tangentbordet - och skrev Mjauuu matte.... Hon umgås numera med både bebisarna och storebror (läs; ibland..) - men har dock egen matskål och toa...
    Har snuvan torkat upp i solskenet??
    Vi har förövrigt drabbats av värmebölja - enbart 2 grader kallt! Det Ni? Men det har kompenserats med 2 dm ytterligare pudersnö.....
    Mormor hänger numera framför datorn för att kolla dagens blogg - inte illa...
    Vi ser fram emot att höra jätte mycket från Er - det är jätte roligt att läsa!!!
    Kramar från oss alla till Er alla

    SvaraRadera