måndag 6 december 2010

Semesterkonferens?

Idag förvandlades mitt kök till ett resecenter. Jennifer och jag trodde ju att vi hade stenkoll på allt inför vår resa till Thailand men (det finns alltid ett men) idag insåg vi att så icke var fallet. Eftersom vi är två kontroll-freaks förvandlades vi till två reseplanerare på studs. 


Efter Sri Lanka åker jag vidare till Thailand (har nog inte undgått någon skulle jag tro). Väl i Bangkok möter jag upp Jennifer. Vi hade en färdig resplan för våra kommande två veckor på resande fot men, den planen gick totalt i stöpet idag. 


Dom som känner oss skulle nog beskrivas oss som två bekväma damer. Även om det kommer att se extremt back-packer-aktigt ut med våra ryggsäckar och flipp-flopp på fötterna så är vi inga back-packers (!). Det kan jag lova och det kan vi dessutom bekräfta efter idag. Idag har vi nämligen planerat om samtliga planer på hur vi kommer att transportera oss genom landet. (Thailand är längre än vad man (läs vi) tro). Tanken från början var att åka buss, tåg och båt så mycket som möjligt. Resultatet blev totalt tvärtom, vi kommer flyga så mycket som möjligt. Vi kom fram till att bekvämlighet går före det mesta och bokade flyg kors och tvärs genom Thailand. Allt för att resa bekvämt och för att utnyttja tiden så mycket det bara gå. "Maxa ut all relax-tid vi bara kan" är ett motto vi lever strängt efter. 


Efter att Bangkok Air ringt till Jennifer och vi bekräftat att Börjesson stavas med bokstaven O på engelska så var det klappat och klart. Till råga på allt får vi en heldag i Bangkok vilket bara är superskoj. Vi stängde resecentret och var sjuk nöjda med oss själva. Bangkok Air, here we come!


//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar