måndag 13 december 2010

Det är nära nu

Det händer mycket omkring mig just nu. Allt ska hinnas med innan det är dags att lämna Göteborg och Sverige. 


Helgen har varit fullspäckad av roliga saker. I fredags var mamma och jag på Draken och såg "Gift". En föreställning av och med Anna Mannheimer och Peter Apelgren. En annorlunda föreställning men både tänkvärd och rolig. Bland annat pratade Anna om att hon är äldre än sin storebror (som dog i cancer). Paret pratade också om sin familj och känslan av att adoptera en liten flicka från Kina, lilla Olga. På ett avslappna och humoristiskt sätt berättade dom om livet, det liv som vi alla mer eller mindre lever. Helt klart sevärd!


I lördags vaknade jag med en miniförkylning i halsen och näsan. Inte läge eftersom det på kvällen var dags för klassfest. Sista klassfesten med idrottsklassen så det kändes viktigt att vara där. En lång natt blev det. Många goa skratt och mycket dans. Natten avslutades  inte helt oväntat på MacDonalds. Detta är ett ganska vanligt fenomen hos mig när jag är ute och slår runt. Det beror främst på att efter en lång kväll som det blev, får jag fram emot småtimmarna en köttblick. Det är sant. Jag blir otroligt fokuserad på mitt uppdrag, likt en jägare letar jag mitt byte. 


Stark man Peter Rundberg
Normalstark man och en pallyftare
Igår var det tredje advent och jag besökte fitness-mässan tillsammans med Jennifer. Främst var vi där för Strongest man-tävlingen men bara att gå runt och titta på folk är en upplevelse i sig. Vi konstaterade att män, oavsett kroppshydda (alla är inte vältränade även om dom vill tro det) klär sig i extremt tajta t-shirts/linnen, går som om dom bär, inte ett kylskåp utan minst två och dricker proteindrinkar i mängder. Många är också orangeamålade (ja jag vet att dom har tävlat men ändå, orange är inte en naturlig kroppsfärg!). Kvinnorna körde en annan stil än männen kan man säga. Det var mycket (silikon)bröst. Punkt.


På kvällen var jag bjuden på adventfirande tillsammans med mitt tjejgäng från klassen. Jag fick premiärdricka glögg, äta lussekatter, peppakaker, hemmabakt julgodis och sist men inte minst spelade vi julklappsspelet. Jätteroligt och jag tror alla blev nöjda med sina julklappar. Kvällen blev sen och det kan bara betydda att vi hade jättetrevligt! 

Idag är det lucia och jag hoppas innerligt att jag får höra skönsång från ett luciatåg. Helst skulle jag önska att dom kom hem till mig och lussade. Den som lever får se...


God jul!


//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar