fredag 13 januari 2012

Åter i verkligheten

Lika snabbt som jag åkte - lika snabbt är jag åter i min verkliga värld. Jag landade i Sverige i måndags kväll. Resan gick bra och den här gången slapp jag löpa som en galning genom Heathrows flygplats. Väl hemma packade jag upp min 40 kilos packning (ja, det har shoppats en hel del som sagt) och somnade utmattad. Jag har alltid haft problem med jet-leg eftersom min kropp automatisk vaknar när jag fått mina sex till sju timmars sömn. Jag visste att sömnen inte fick krångla eftersom min kursare och jag skulle opponera vårt examensarbetet senare i veckan och jag hade två dagars plugg framför mig. Det var alltså insomningstabletter som fick räddade mig helt enkelt, då jag som vanligt vaknade efter sex, sju timmar. Och appropå sömn. I morse hade jag planerat träning och sen skulle jag ta en kaffe på stan med en vän. Jag ställde ingen väckarklocka eftersom jag dom senaste fyra veckorna har vaknat som en klockan runt sju varje morgon. Tydligen ville min kropp ändra på en fungerande rutin. Jag vaknade av att det var väldigt ljust i sovrummet och tittade på klockan. 12.12 visade mobilen. Först trodde jag att det var fel på mobilen men insåg att så icke var fallet. Jag fick panik! Drygt 12 timmars sömn! När hände det sist? 25 år sedan?! Träning sket sig och efter en snabbdusch var jag på språng in till stan. Har känns mig snurrig i i huvudet hela dagen. Hoppas det beror på ovanan att sova lite för länge. Och att jag inte blivit konstant full eller någon annan konstig sjukdom, typ jag-klarar-inte-av-verkligheten-utan-måste-ha-mer-semester-nu-syndromet. 
Längtar tillbaka


Examensarbetet är som sagt redovisat och med några få kompletteringar är vi nu klara och redo att skicka in den slutgiltiga versionen. Vi fick motta en examensbrosch från Göteborgs Universitet. Ingen vidare högtidligt direkt och det känns konstigt att jag nu kan titulera mig: lärare. Nästa vecka påbörjar jag mitt femte år på min utbildning och det känns mest overkligt av allt. 


//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar