torsdag 5 januari 2012

Resan: shoppa och god mat

I USA ar allt liiite storre
Igar var det stora shoppingdagen. Men innan shopping maste man fylla magen med nagot som ar mattande, ger energi och som ar gott. Vad kan da vara battre an en dounat. Och inte vilken dounat som helst, utan en fran pshyco dounats. Efter vart styrkestopp tog Jennifer med mig till ett stort shoppingcenter, Gillroy. Tank dig Freeport fast fyra ganger sa stort. Som fattig student, kladintresserad och i behov av en ny garderob var jag i shoppingens himmelrike. Om man ar intresserad av klader sa ar USA ett maste. Mer eller mindre alla marken finns och det basta av allt, till ett rimligt pris. Manga av mina favoritmarken ar just amerikanska sa jag drog verkligen jackpot igar. Som ett barn pa julafton. Efter sju timmar kande vi oss fardiga och akte hem till Mountain View. Ett snabbt kladd-byte-stopp och sedan var det dags for middag. Den intogs pa ett amerikanska steak house, Sundance i stan Palo Alto. Vi serverades en slow-roasted prime rib med vitlokspotatismos. Tro mig, en sadan god kottbit ar svar att fa tag pa! 


Om fyra dagar reser jag hem men innan dess sa har vi massor kvar att gora. Ingen rast - ingen ro. Dags att ge sig upp i bergen for en vandringstur. 


Hors snart igen mina vanner...


//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar