lördag 7 januari 2012

Resan: pa jakt

Igar inlade vi dagen med att besöka reservatet, Rancho San Antonion. Vi klattrade upp for berget, ner i dalen dar forgreningar av San Andreas forkastelsen gar och sedan upp for berget igen. Som utbildad geografilarare ar det extra kul att ha besök forkastelsen, som jag dessutom en gang i tiden, i borjan pa min utbildning skrev ett arbete om. Hur som helst, en ratt jobbig promenad pa drygt tva timmar som bjod bade pa vacker utsikt, hoga hojder och fina naturupplevelser. Till lunch blev det indisk buffe. Magen stod i fyra horn efteråt och nagon middag behövdes inte. Indisk buffe mattar lange! 


Eftermiddagen blev en jakt! Sjalv ville jag ge upp innan vi anns hade borjat jakten men har man en basta van som ar det mest envisa som gar i ett par TOMS sa ger man inte upp. Eller jo, man ger upp nar man gatt i mal sa att saga. Att hitta billiga bh:ar i min storlek ar ett skamt. Specialbutiker ar min kopp te men dessvärre gapar planboken tomt efter ett besök. USA ar landet av storlekar men min storlek ar inte anns har nagot som ar vanligt. Efter manga butiker och manga forsok mote jag kvinnan som förstod mig precis (hon och jag hade tydligen samma storlek och hon förstod mitt problem som ingen annan). Tre stycken perfekta bh:ar fick jag med mig ifrån butiken, och det basta av allt - till ett mycket rimligt pris av 1400 kronor (ja nu kanske ni faktiskt forstar mitt problem). Tack Jennifer for att du aldrig gav upp!


Pa kvallen tog vi taget till San Jose och HP Pavilion dar hemmalaget Sharks mote Colombo Blue Jackets. Alltså, vi snackar NHL och hockey nu. Jag log som ett barn och det hela var en fantastisk skoj upplevelse. Tre svenskar gjorde entre pa isen och nummer tre i Sharks, Douglas Murray gjorde vad han kunde aven om han sag en aningen seg ut pa skridskorna. Som gradde pa moset blev det tre slagsmal. Likt en akta amerikan hojde jag naven i luften och skrek for full hals; fight, fight, fight och buade nar domarna gick emellan. 


Idag (las fredag) har jag besökt Martin pa hans jobb, Googel (for att skryta lite, mitt andra besök). Vi at lunch, tittade runt och klamde aven en frozen yoghurtglass. Snart dags for ett stopp pa ett spa dar hander och fotter ska fa karlek. Behovs efter tva veckor i Mexico. Ikvall blir det ett besok pa Southland, en taiwanesiska restaurang. 


Fortsättning foljer, nagra dagar till...


//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar