onsdag 21 mars 2012

Det är över!

Det är med tårar i ögonen som detta blogginlägg skrivs. Ikväll förlorade Frölunda den sjätte kvartsfinalen mot Brynäs och är i och med det utslagna. Skellefteå möter AIK och Färjestad får möta Brynäs i semin. Frölunda kan ta sommarlov. Fan vad det känns i hjärtat och sorgen är på allvar riktigt påtalig. Det är verkligen med en viss förtvivlan som jag somnar inatt. 


Hur kan man vara så (!) engagerad undrar säkert ni som inte är ett skvatt intresserade av idrott och i synnerhet inte hockey?! Det är så att tårarna kommer, både i med och motgång om man är hängivet ett lag. Dessutom förknippar jag Frölunda och hockey med en speciel person som betyder extra mycket för mig. Min styvpappa och jag gick på matcher ihop när han levde och jag minns dom stunderna med glädje. Vi delade det - han och jag. 


SM-guld 2005.
Jag var där & vill uppleva det igen
Som sagt, Frölunda tar sommarlov och så även jag - från hockeyn alltså. Vi ses nästa säsong och då ska vi kriga ihop igen! SM- guld 2013!


//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar