måndag 19 mars 2012

Handfasta (lchf) tips

Jag får ofta frågan hur det går att laga lchf-mat utan att använda visa produkter. Utmärkt är mitt svar. Jag tänkte i detta blogginlägg ge er som vill testa lchf några handfasta tips på bra ersättare eller bra alternativ. 

30-årspresent
från kusin med familj
- Jag lagar titt som tätt pannbiffar. Ströbröd? Behövs inte. Ha i ett ägg på cirka 400 gram köttfärs, grädde, dijonsenap och kryddor. Formar biffar och stekar i rikligt med smör. 
- Ett gott tillbehör är svampstuvning. Redning på mjöl?? Behövs inte. Ha i en klicka cream cheese, låt koka ihop och stuvningen tjocknar. 
- Något sött vid speciella tillfällen kan vara trevligt. Socker? Behövs inte. Jag använder naturlig sötning i form av stevia, sukrin eller agavesirap. 
- Men mjöl då? Behövs inte heller. Kokosnötsmjöl och mandelmjöl används till bakning (mat och efferätter) hemma hos mig. 

//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar