tisdag 8 februari 2011

En skepp kommer lastad

Idag fick jag ett paket från Jennifer i USA. Ett paket innehållande alla kort från vår Thailandsresa och en film som hon gjort. Vi startade en tradition när jag var i USA och vi åkte på road-trip. Vi "flippade" hela vår resa då. Traditionen fortsatte med oss till Thailand och fler filmer kommer det bli, jag lovar.


Man kan beskriva filmen som en blandning av drama, komedi och svart humor. En spegling av våra personligheter skulle jag milt vilja uttrycka det. Filmerna är väl egentligen enbart till för oss själva som ett härligt minne från våra resor men det är också filmer som rakt upp och ner beskriver hur Jennifer och jag är när vi umgås med varandra. Tror inte ni är många som fått uppleva det i verkligheten men filmerna talar sitt tydliga språk. 


När jag tittade på filmen från Thailand så skrattade jag så jag fick kramp i magen. Jag erkänner att det är sjuk att jag sitter och skrattar åt mig själv (och Jennifer) men ni skulle bara veta hur vi håller på. Vi är sällan nöjda men när vi väl är nöjda är vi så nöjda att klockorna stannar. Vi råkar alltid ut för konstiga saker och det bör tilläggas att vi är två personer som försöker undvika konstiga saker så det känns lite som ett straff. Men vi lyckas alltid rida ut stormen. 


Det är jobbigt att ha sin själsfrände så långt bort men då är det ännu mer fantastiskt att kunna ta fram någon av våra filmer och titta på. Jag är jätteglad att vi har förevigat alla dessa upplevelser och minnen vi delar när vi reser ihop. Nästa resa är planerad till Västindien och en till film utlovas. Och visst, för den intresserade kan jag bjuda på en filmvisning med popcorn och Cola Cola (OBS! 15 års gräns). 


Bangkok
Hamnen på Koh Phi-Phi
Badflickor  
Snyggare är vanligt 
Maya beach 

Baren på Koh Phi-Phi

God natt

Koh Samui
Koh Phangan

Totalt avslappnad (sällsynt företeelse)




//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar