söndag 13 februari 2011

Flamingos och LP-skivor på väggen

Veckan som gått har varit ganska ointressant. Jag har nämligen haft en hemtenta som ska lämnas in ikväll. Min ambition var att vara klar i fredags och det var jag så nu har jag haft en helt ledig helg. Så underbart men helgen tar slut alldeles för fort. Piss också! 


Eco studio

I går (lördag) köpte jag tapeten som jag skrivit om tidigare och upptäckte även att delar av mönstret är helt klart annorlunda. Det var mamma som puttade mig över kanten att faktisk slå till. Tapeten är ju tyvärr inte gratis och jag tvekade ett tag.
- Men du har ju bestämt dig, sa mamma
- Mmmm, svarade jag
- Du kan leta efter en billigare tapet men det kommer bara kännas fel hur du än vrider och vänder på det,
- Mmmm
- KÖP!
- Mmmm
Lång paus...
- Jag ska ha tapeten!
Ibland är det bra att ha en mamma som känner än. Hon har ju rätt, jag kommer inte bli nöjd med en annan tapet utan kommer känna mig missnöjd istället. Så gjort är gjort, tapeten är beställd och nu ska pappa få frågan om han vill agera arbetskraft. Det vill ha säkert (haha). 


Dags att gå ner i tvättstugan och tvätta. Tur att jag har köpt tvättmedel så det räcker...eller inte. Har bara tänkt tanken varje gång jag varit i affären att jag borde köpa tvättmedel. Tydligen är tanke och handling inte samma sak för mig, i alla fall inte när det gäller tvättmedel. Suck och stön på mig själv!


//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar