måndag 14 februari 2011

Singel men älskar ändå, en dag som denna

Varför inte en varje dag?
...och så var just den här dagen här! Dagen då vi ska hitta på nått speciellt med vår käresta. Romantiskt besök på restaurang, rosor, choklad eller varför inte en ask med geléhjärtan. Allt som är rosa eller rött är gångbart idag... tydligen. Vill du kan du köpa en bakelse med rosa marsipan som är hjärtformad eller har du en käresta där hemma som du vill ska gå upp 3 kg extra så köper du en hel tårta som är hjärtformad med rosa marsipan, för självklart finns det. Allt finns för att ni ska slösa pengar och bli lite extra älskade där hemma. Jag skriver ni för blanda inte in mig i detta rosa, fluffiga, hysteriska. Jag har firat genom hård träning på gymet och sen korvgryta till lunch framför TV:n. Det är romantik på hög nivå! Men kom ihåg att det bara är idag för imorgon är det den 15 februari och en helt vanlig sketen tisdag utan fluff och choklad.


Man kan ju tro att jag är sjukt bitter som är singel och inte har någon som kommer hem med en rosa hjärtfomad tårta till mig. Nej, just alla hjärtans dag har aldrig varit min grej. Senast jag firade denna dagen med en käresta var för 4 år sedan (!). Skidor på dagen - full pojkvän på kvällen. Vilket minne! Men om jag nu inte ska framstå som en bitter-singel-snart-30-år-jag-ska-köpa-katt-för-män-är-skitstövlar-kvinna så lovar jag att tänka lite extra på dom människor som betyder mycket för mig. Dom människor som jag älskar och som jag gör vad som helst för. Ni vet vilka ni är! (nått gott ska väl alla hjärtans dag föra med sig trotts allt)


//Theres

1 kommentar:

  1. Hehehe, var det när vi var 35 resp 36 eller 40 resp 41 vi skulle slå våra hjärtan ihop?! :) Börjar närma oss nu hehe...

    SvaraRadera