onsdag 2 februari 2011

Jag ska köpa vingar för pengarna...

...och inte flyga ut över ängarna. Det måste finnas bättre saker att köpa än vingar...eller kanske inte om jag tänker efter? Varför är man inte gjord av pengar? Eller varför har man inte en "man", en "vän" eller bara "någon", vem som helst som öser pengar över än utan några motkrav? Jag menar att mer pengar i största allmänhet vore trevligt. Inte för att jag ska klaga egentligen men visst vore det trevligt om jag kunde åka till USA när jag vill eller köpa alla snygga jeans jag ser eller en spinningcykel som jag kan ha hemma. Hur som helst, jag har tre saker jag hoppas jag ska göra i vår som kommer kosta lite mer pengar än en 1 kg potatis. En skidresa hoppas jag blir av i mars, en ny tatuering som jag länge har lurat på och sist men också billigast, en ny tapet. En i guld och lyckan är total. 


Eftersom varken Salomon, Engelska tapetmagasinet eller Heidi Hay sponsrar mig blir det till att jobba en hel del framöver. Tur för mig att jag dragit ner på CSN och att Alliansen höjt (bättre än inget!) fribeloppet så vi fattiga studenter faktiskt kan jobba och försörja oss. Bara för att man lever på existensminimum vill i alla fall inte jag äta nudlar utan smak och festa loss på billigaste Tetra Paks-vin utspätt med ljummet vatten. Lite mer krävs för att en blivande 30-åring inte ska tappa greppet och fundera på varför hon har skuldsatt sig upp över öronen samtidigt som hon står och funderar på om hon har råd med toalettpapper eller inte. 


Hur eller hur, vi börjar med tapeten inom någon vecka eller två. Jag agerar arbetsledare och andra agerar målare. Tror det är bästa för alla inblandade att vi har en sådan arbetsordning. Kort utlovas när vägen är klar och vem vet kanske blir det en liten fest för att fira den kommande, nya väggen. Ladda med Tetra paks-vin så lovar jag att det finns ljummet vatten till alla!


//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar